نای نالان (شجریان)

بی شما این نای نالان بی نواست این نوا ها از نفس های شماست .محمد رضا شجریان

نای نالان (شجریان)

بی شما این نای نالان بی نواست این نوا ها از نفس های شماست .محمد رضا شجریان

انتشار آلبوم شب جدایی به خواننده گی همایون شجریان

آلبوم «شب جدایی» به خوانندگی همایون شجریان و با تنظیم مزدا انصاری، روز یکشنبه هفدهم بهمن‌ماه توسط شرکت فرهنگی و هنری دل‌آواز منتشر شد.

در جلد این اثر یادداشتی از همایون شجریان به شرح زیر نوشته شده است:

شب جدایی، اجرای دوباره‌ی تصانیف شناخته‌شده‌ای‌ست از پیشکسوتان که توسط دوست هنرمند آقای مزدا انصاری، با وفاداری به همان شیوه، تنظیم مجدد گردید.

این اثر با احترام و کرنش به هنر والای بزرگان و آفرینندگان شعر و موسیقی‌مان، مرتضی‌خان محجوبی، روح‌الله خالقی، رهی معیری، مجید وفادار، منوچهر همایون‌پور، قمرالملوک وزیری و خوانندگان پیشکسوتی که همواره یاد و آثارشان در دل و جان ما طنین‌اندازست، به حضور شما بزرگواران تقدیم می‌شود.

باشد که مقبول طبع مشکل‌پسندتان واقع گردد و ما را به واسطه‌ی ایشان در قلب‌تان عزیز گرداند.

اشعار این آلبوم از رهی معیری و حسین پژمان بختیاری است. تصانیف «جانا به نگاهی» و «نام عاشق» از مرتضی‌خان محجوبی، «بهار عاشق» ساخته‌ی روح‌الله خالقی، «شب جدایی» ساخته‌ی مجید وفادار، «افسانه‌ی عشق» از منوچهر همایون‌پور و «آتش جاودان» اثر مرتضی نی‌داوود، در کنار یک قطعه‌ی ساز و آواز با همنوازی پیانوی مزدا انصاری، قطعات نهمین آلبوم همایون شجریان را تشکیل می‌دهند.

گروه نوازندگان «شب جدایی» را ارسلان کامکار و میثم مروستی (ویلن - ویولا)، خاچیک بابایان و علی جعفری پویان (ویلن)، کریم قربانی (ویلنسل)، علیرضا خورشیدفر (کنترباس)، ناصر رحیمی (فلوت)، فرشید حفظی‌فرد (ابوا)، ایمان جعفری پویان و علیرضا شیبانی (کلارینت)، بهرنگ بقایی (تار)، همایون شجریان (تمبک) و مزدا انصاری (پیانو) تشکیل می‌دهند.

همچون گذشته، یک کتابچه‌ی الکترونیکی برای این آلبوم تهیه کرده‌ام که شامل اشعار اثر و دیگر اطلاعات مربوطه است. سعی شده این فایل به‌گونه‌ای طراحی شود که ضمن کم‌حجم بودن، از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا دوستان در صورت تمایل بتوانند آن را چاپ کرده و در کنار آلبوم به یادگار نگاه دارند. اشاره به این نکته را لازم می‌دانم که در طراحی کتاب الکترونیکی معرفی آلبوم‌ها همواره سعی کرده‌ام از همان عکس‌ها، رنگ‌ها، فونت‌ها و المان‌های گرافیکی استفاده کنم که در جلد اصلی اثر توسط خانم مژگان شجریان به‌کار گرفته شده تا به‌نوعی میان این فایل‌ها و جلد آلبوم‌ها هماهنگی وجود داشته باشد.


انتشار آلبوم شب جدایی

آلبوم « شب جدایی » آخرین اثر همایون شجریان، اجرای دوباره تصانیف شناخته شده‌ایست از اساتید و پیشکسوتان که توسط هنرمند گرامی آقای مزدا انصاری با وفاداری به همان شیوه، تنظیم مجدد گردیده و در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۳۸۹ توسط شرکت فرهنگی و هنری دل‌آواز منتشر خواهد گردید.
فروش عمده، شرکت فرهنگی و هنری دل‌آواز به شماره ۷۷۵۰۶۶۱۰ و فروش آنلاین به صورت سی دی و تراک که برای اولین بار در ایران به علاقه‌مندان، توسط فروشگاه اینترنتی آثار سایت دل‌آواز به آدرس http://www.delawaz.com/fa/albums.html انجام خواهد شد.

 

 

قسمتی از تصنیف جانا به نگاهی

{play}http://www.delawaz.com/fa/media/shabjodae.mp3{/play}